Marcel van Roosmalen over de vrijheid van meningsuiting | NPO Radio 1

  Weergaven 130,114

NPO Radio 1

Maand geleden

'Ouders betrekken bij de les is de hel. Je geeft ze een vinger in de pap en ze gebruiken de middelste om mee te roeren,' vertelt Marcel van Roosmalen over het inlichten van ouders in het onderwijs, wanneer er iets behandeld wordt dat als aanstootgevend kan worden ervaren.
www.nporadio1.nl/ | Dit is het officiële NLposts-kanaal van NPO Radio 1. NPO Radio 1 is de nieuws- en sportzender van de Publieke Omroep. Zeven dagen in de week, 24 uur per dag. Het nieuws van alle kanten.
Volg ons op Twitter: nporadio1
Volg ons op Facebook: nporadio1
Volg ons op Instagram: nporadio1
Volg ons op LinkedIn: www.linkedin.com/company/nporadio1
En abonneer je op dit kanaal!

Reacties
Peter Koolwijk
Peter Koolwijk 9 dagen geleden
Nogmaals Marcel. Een geloof dat in feite criminele handelingen bevorderd kan geen geloof zijn
Toq Toq
Toq Toq 14 dagen geleden
(Bijna) Helemaal goed: Marcel van Roosmalen geeft zeer terecht aan dat het onderwijs zich niet dient te baseren op eventuele opvattingen van de ouders, en dat docenten niet dienen te "duiken" als een collega vanwege de vakinhoud onder vuur kan komen te liggen. Maar dat 'de vrijheid van meningsuiting' "absoluut" is (1:50) is niet waar, en hij geeft dat zelf gelukkig meteen - maar onvolledig - aan. De grens ligt niet alleen bij geweld zèlf, maar ook bij het verheerlijken ervan, het aanzetten tòt, of het ontkennen ervan (Holocaust, Holodomor, Armeense genocide, etc.) en discriminatie o.g.v. geloof, ras, etc. (grondwet). Er bestaat zoiets als een 'paradox van de verdraagzaamheid' (Karl R. Popper: "the open society and it's enemies" 1945): je moet niet verdraagzaam zijn t.o.v. ònverdraagzaamheid, want dan grijpen 'bruinhemden' onherroepelijk de macht en die zorgen er dan wel voor dat het met de vrijheid van andere meningen dan die van henzelf gauw gedaan is. Het zijn, zoals Freek de Jonge onlangs heel treffend zei, vaak de lieden die zich op hun absolute recht op vrijheid van meningsuiting beroepen die menen dat anderen die hun meninkjes niet delen "hun bek moeten houden". Gelukkig hebben de meeste westerse democratieën het principe van de paradox van de verdraagzaamheid toegepast op wetgeving t.a.v. de vrijheid van meningsuiting. Je "mag" dus niet zomaar van alles over iedereen de wereld in balken omdat het jouw heel bijzondere, eigen "mening" is en omdat je vindt dat je die onder alle omstandigheden maar overal moet kunnen ventileren. En het is niet aan de volgelingen van een rabiate politieke club of een religieus genootschap om te bepalen wat wel of niet mag, maar aan de onafhankelijke rechter om aan de wet te toetsen. De rechtsstaat is een heel groot goed.
Ailsa Ni
Ailsa Ni 20 dagen geleden
Mensen die tegen vrije meningsuiting zijn, zijn dom! Ze zijn dom omdat ze nu misschien aan zet zijn, maar wat als wij aan zet komen(wat zeker is), zouden ze nog zo denken?
Dr. Einstein
Dr. Einstein 22 dagen geleden
Wat jullie zeggen heeft geen enkel effect op het menselijke brain en zal ook niks oplossen, wat oplost is wel gewoon met rust laten de dierbaren van de mensheid en vooral niks tekenen of bespottten met figuren want nogmaals wil ik het wel jullie vertellen. Die man waar ze waarde aan hechten heeft meer dan een miljard volgers en mensen houden van hem dus logisch dat dit soort moord partijen aanslagen plaats vinden:) ik vindt zelf dat de westen dat uitlokt . Mvg
soiung toiue
soiung toiue 22 dagen geleden
Vreselijk voor die man gaf alleen maar les goed gezegd
Melvin Beck
Melvin Beck 23 dagen geleden
Maar wat moet ik met een mening van een ander als we aan het einde van de dag onze standpunten niet hebben veranderd na een hevig debat? Wat stelt jouw mening dan voor? Wat is jouw mening waard als deze mening van jou vrijblijvend is en iets wat ik naast me neer kan leggen? Wat heb ik met jouw mening te maken als ik weet dat ik gelijk heb?
Ailsa Ni
Ailsa Ni 20 dagen geleden
wat een grote uitsteekhaar links op zijn hoofd
kolim jone
kolim jone 23 dagen geleden
Bravo!
G.J. Schreuder
G.J. Schreuder 24 dagen geleden
De gezichten van deze ouders bleven stroef en moeilijk. Ik zei dat ik me totaal niet aangesproken voelde want we leren dit soort liedjes al heel lang aan. Niks mis mee. Tja , zelfs mijn directeur van toen, in 2005, vond dit volslagen belachelijk. Hoe tolerant ben je als je uit een Islamland komt. De feiten liegen er niet om, mpnsieur le professie Paty is onthoofd door een 18 jarige. Nice in Frankrijk..... Hoe gek ben je eigenlijk als je denkt Westerse ideeën en ontwikkelingen over honderden jaren kun je nooit weggooien voor psychopaten uit welk land dan ook. Heel veel moet gezegd kunnen worden. Als je je gekwetst voelt, tja, dit is Europa met al zijn nadelen maar ook voordelen.Religie behoor je achter de eigen voordeur te houden of in de kerk of moskee. Ik ben zelf van christelijke komaf en weet wel enigszins waar ik over praat. In deze coronawaanzin hebben idioten best tijd om iemand de keel door te snijden. Tja, het is nooit uit te leggen aan bepaalde andere culturen maar geweld blijkt bij mensen te horen ,zelfs als hun geloof zogenaamd vredelievendheid voorschrijft. Triest!!!
Rock girl
Rock girl 23 dagen geleden
Fantastisch gezegd, de incompetentie en lafheid in het onderwijs is stuitend.
G.J. Schreuder
G.J. Schreuder 24 dagen geleden
Ik ben nu met pensioen Ik werkte ongeveer 40 jaar in het basisonderwijs. 15 jaar geleden leerde ik voor de grap het Zuid-Afrikaanse liedje met als titel: mamma ik wil een man aan. Islamitische ouders maakten bezwaar aangaande de tekst van het kinderliedje. Ik heb deze ouders toentertijd uitgelegd dat dit kinderliedje al heel lang in het repertoire van de basisscholen on Nderland vertoefde. De. Gezichten v Vee
kolim jone
kolim jone 23 dagen geleden
nlposts.info/past/goLVtay6n2uMlp8/video jezus.simplesite.com/ Johannes 7:37 En op de laatste, de grote dag van het feest, stond Jezus daar en riep: Als iemand dorst heeft, laat hi
oiuet souiu
oiuet souiu 24 dagen geleden
Bravo!
Rock girl
Rock girl 23 dagen geleden
deprimerend mens dit zeg.
TheCaptainKim
TheCaptainKim 25 dagen geleden
Bravo!
soiung toiue
soiung toiue 22 dagen geleden
Ik vind dat iedereen een dergelijke mening mag uiten, want zo'n mening is verdedigbaar.
karel A
karel A 25 dagen geleden
Docent Hans van Wieren werd vermoordt door een ras echt Hollander ik word daarop niet aangesproken. Onze Prins Bernard was een oud SSer nlposts.info/past/aXbgvJWYhKKjuoE/video. Ophouden met propaganda wij worden wakker. Laat Lange Frans gebruik maken van onze VRIJHEID VAN MENINGSUITING. Vergeet Joris Demink niet.
Joy Flupke
Joy Flupke 26 dagen geleden
WAAROM HEB JE HET NIET OVER DE ZOGENAAMDE COMPLOTGEKKIES DIE WAARHEID ZIEN EN HET ZEGGEN OM JUIST DE MENSHEID TE WAARSCHUWEN, OOK JOU! WAAROM WORDEN ZE NOG STEEDS NIET UITGENODIGD BIJ DE MAINSTREAM, DE NPO !
oiuet souiu
oiuet souiu 24 dagen geleden
overeenkomt met jou dan is het goed. Rechts extremisten, neo nazi's, Fvd en PVV lopen hier constant mee te rommelen maar als maar ook iemand niet naar hun mond praa
Steffie Delger Strehl
Steffie Delger Strehl 26 dagen geleden
Ik vindt echt dat je het goed verwoord
Rock girl
Rock girl 25 dagen geleden
Sommigen verwarren vrijheid van meningsuiting met vrijheid om racistische taal uit te slaan. Het eerste mag, het tweede niet
bodoti qwiu
bodoti qwiu 26 dagen geleden
Iedereen naar het malieveld morgen 1700 uur
Rock girl
Rock girl 25 dagen geleden
koppensnellers zijn in Europa en onze regering sluit de ogen.
Ask to seduce Miss
Ask to seduce Miss 27 dagen geleden
Mensen die tegen vrije meningsuiting zijn, zijn dom! Ze zijn dom omdat ze nu misschien aan zet zijn, maar wat als wij aan zet komen(wat zeker is), zouden ze nog zo denken?
asfsfaf afafafaf
asfsfaf afafafaf 27 dagen geleden
De kerk van de homoseksuelen hebben ook best lange tenen, dus Marcel.
Stephan Reisig
Stephan Reisig 28 dagen geleden
Maar een minister van volksgezondheid, die dwangmatig een ònbetrouwbare pcr-test gebruikt om 'besmettings'-statistieken kunstmatig hóóg te houden, zodat het voetvolk ( dat hij deels vertegenwoordigt ) in constante ANGST blijft verkeren, mag zijn hoofd op zijn schouders houden. Zijn huidige functie komt niet voort uit ontwikkelde expertise van voorgaande functies, maar hoogstwaarschijnlijk uit nepotisme vh ergste soort, maar hij mag zijn hoofd op zijn schmiechtige schouders houden. Onze economie brokkelt verder af terwijl het grootbedrijf waaronder de banken, Google en Amazon met hun exuberante satelietprojecten zoals SpaceX, OpenWeb e.a. steeds meer werken naar werelddominantie op het gebied van Surveillance, Control en Onderdrukking waar nodig. Het Vrijheid van Meningsuiting debat / discussie mag absoluut geen afleidingsstrategie zijn voor de andere grote plannen, die Big Tech mondiaal wil / is gaan uitvoeren, met de politiek als uitvoeringsorgaan. Vrijheid van meningsuiting is ook TRANSPARANTIE eisen van wat politiek met grootbedrijven afgesproken heeft, dmv de vele clandistiene verdragen die in het (recente) verleden ondertekend zijn. Dat zou nl. erg veel beléidsgedrag vd politiek en grootbedrijf kunnen verklaren !
bodoti qwiu
bodoti qwiu 26 dagen geleden
Prima stukje!
bofooit gojo
bofooit gojo 28 dagen geleden
Hear Hear!!!!!
Ask to seduce Miss
Ask to seduce Miss 27 dagen geleden
Dulden wij een Digitale Hitler?...nlposts.info/past/lYeakdrdd5GjnIk/video
DeGeweldigeKaas
DeGeweldigeKaas 29 dagen geleden
wat een grote uitsteekhaar links op zijn hoofd
bodoti qwiu
bodoti qwiu 29 dagen geleden
Hear Hear!!!!!
bofooit gojo
bofooit gojo 28 dagen geleden
many people have died indescribably hideous deaths for no reason, [and] that more may suffer in similar ways,” tribunal chairman Sir Geoffrey Nice QC said in delivering the
M Philipsen
M Philipsen 29 dagen geleden
Het moet ergens rondom het jaar 1985 zijn geweest, toen een docent Nederlands van de middelbare school waar ik heen ging, ontslag moest nemen nadat ouders de directie en de docent hadden bedreigd om zijn mening. Deze docent was namelijk van mening dat onder Pinochet en Videla politieke tegenstanders werden gemarteld en uit vliegtuigen in zee werden gedumpt, en dat iedereen daarvan wist en dat het gewoon werd toegelaten. Later onthaalden we de folterviermaster op SAIL met een hoop gejuich (en een beetje kritiek). Hij was ook van mening dat Mao, Stalin en Pot een terreurbewind voerden. Die mening mocht hij wel uiten. Zo zie je maar: het is niet enkel van deze tijd en Thierry, de voorspreker van de vrije mening, zijn kliklijn, werkte al zonder dat die bestond. Vrijheid van meningsuiting is niet onbeperkt. Men mag wel van mening zijn dat de holocaust een hoax is, maar die mening mag men niet uiten. Enterecht. Wanneer vrijheid van meningsuiting een gevaarlijke leugen is, mag die leugen van mij worden gestopt. Men mag van mening zijn dat Bill Gates een virus verzon om aan vaccinaties, waar hij dan een chip aan toevoegt, te verdienen, maar ik vind niet dat men die mening mag uiten, want die mening is gevaarlijk. Net als de menig dat je van vaccinaties autisme krijgt, de mening dat 5G kanker veroorzaakt, de mening dat de linkse kerk de moslim in de westerse samenleving injecteert om het marxisme in onze cultuur te planten, de mening dat je van het dragen van mondkapjes ziek wordt en de mening dat het land moet worden geregeerd aan de hand van de bijbel. Van mij mogen ze dat allemaal verbieden. Noot: Ik ben van mening dat Mohammed een hallucinerende man was die allerlei gekke dingen heeft laten opschrijven en dat mensen die daar nu nog waarde aan hechten, ergens niet goed wijs zijn. Hetzelfde geldt voor Jezus. En nog een heel stel anderen. Ik vind dat iedereen een dergelijke mening mag uiten, want zo'n mening is verdedigbaar.
lorne malvo
lorne malvo 29 dagen geleden
deprimerend mens dit zeg.
Henk Koelewijn
Henk Koelewijn 29 dagen geleden
Fantastisch gezegd, de incompetentie en lafheid in het onderwijs is stuitend.
bodoti qwiu
bodoti qwiu 29 dagen geleden
Ik hoorde Marcel vorige week iets moois zeggen. "Laten we het lot van de idioten in handen leggen van de idioten".
Bart Leon
Bart Leon 29 dagen geleden
Moge God je zegene. Ik wil dit met je delen. Johannes 14:21 Wie Mijn (Jezus) geboden heeft en die in acht neemt, die is het die Mij liefheeft, en wie Mij liefheeft, hem zal Mijn Vader liefhebben; en Ik zal hem liefhebben en Mijzelf aan hem openbaren. 22. Judas, niet de Iskariot, zei tegen Hem: Heere, hoe komt het dat U Zichzelf aan ons zult openbaren en niet aan de wereld? 23. Jezus antwoordde en zei tegen hem: Als iemand Mij liefheeft, zal hij Mijn woord in acht nemen; en Mijn Vader zal hem liefhebben, en Wij zullen naar hem toe komen en bij hem intrek nemen. 24. Wie Mij niet liefheeft, neemt Mijn woorden niet in acht; en het woord dat u hoort, is niet van Mij, maar van de Vader, Die Mij gezonden heeft. Johannes 21: 24 Dit is de discipel die van deze dingen getuigt en deze dingen beschreven heeft; en wij weten dat zijn getuigenis waar is. 25. En er zijn nog veel andere dingen die Jezus gedaan heeft. Als die ieder afzonderlijk beschreven zouden worden, dan zou, denk ik, de wereld zelf de geschreven boeken niet kunnen bevatten. Amen. nlposts.info/past/goLVtay6n2uMlp8/video jezus.simplesite.com/ Johannes 7:37 En op de laatste, de grote dag van het feest, stond Jezus daar en riep: Als iemand dorst heeft, laat hij tot Mij komen en drinken. 38. Wie in Mij gelooft, zoals de Schrift zegt: Stromen van levend water zullen uit zijn binnenste vloeien. 39. En dit zei Hij over de Geest, Die zij die in Hem geloven, ontvangen zouden; want de Heilige Geest was er nog niet, omdat Jezus nog niet verheerlijkt was.
M Philipsen
M Philipsen 29 dagen geleden
En ondertussen gaan ze naar de kerk, lopen een besmetting op, geven hun besmetting door aan mensen die maar 1 leven hebben en geen hiernamaals, daar zuinig mee omgaan, wiens leven niet in gods handen ligt, en daaraan doodgaan. Lekker fris volkje, die zogenaamde uitverkorenen.
paolo joosten
paolo joosten 29 dagen geleden
Mensen die tegen vrije meningsuiting zijn, zijn dom! Ze zijn dom omdat ze nu misschien aan zet zijn, maar wat als wij aan zet komen(wat zeker is), zouden ze nog zo denken?
bigbenk83
bigbenk83 29 dagen geleden
Dit is kort samengevat de paradox van de verdraagzaamheid. Om verdraagzaam te kunnen zijn, moet je onverdraagzaam tegen onverdaargbaren zijn. Dit maakt het niet makkelijker want waar is die grens dan? Ik zie hieronder commentaren in 2 tegengestelde richtingen. Sommigen gaan mij te ver, maar ben ik daardoor onverdraagzaam, of zijn deze commentaren te onverdraagzaam en moet ik/men hier dus tegen protesteren?
OhPlease a
OhPlease a 29 dagen geleden
Ja vrijheid van menings uiting, met een maar. As de andere niet eens met je is, een andere mening heeft, niet in je plaatje past, niet naar je mond praat dan is moet hij zijn mond houden, timmer je het dicht, schiet je hem neer of noem je het fake nieuws. Dit is wat voor de meeste mensen nu vrijdheid van meningsuiting is. Alleen als het overeenkomt met jou dan is het goed. Rechts extremisten, neo nazi's, Fvd en PVV lopen hier constant mee te rommelen maar als maar ook iemand niet naar hun mond praat dan moeten ze het hoekje om, lieftst in mekaar geschopt en geslagen. Misschien moeten mensen eens weer leren wat fatsoen is, in plaats van constant te hammeren wat hun rechten zijn.
Martien46 van Leuken
Martien46 van Leuken 29 dagen geleden
koppensnellers zijn in Europa en onze regering sluit de ogen.
Tonio Reyes
Tonio Reyes 29 dagen geleden
Sommigen verwarren vrijheid van meningsuiting met vrijheid om racistische taal uit te slaan. Het eerste mag, het tweede niet
T W
T W 28 dagen geleden
Sommigen verwarren een zielig slachtoffer gevoel met racisme
Chris Ammeraal
Chris Ammeraal 29 dagen geleden
nlposts.info/past/oaLIlLjIsIqHtac/video huh?
Frank Jansen
Frank Jansen 29 dagen geleden
Prima stukje!
Youp
Youp 29 dagen geleden
Dulden wij een Digitale Hitler?...nlposts.info/past/lYeakdrdd5GjnIk/video
Ilahisera Aresihali
Ilahisera Aresihali 29 dagen geleden
Nederland alleman’s vriendje willen zijn kan niet, hoeft niet heb jij’t hier niet naar uw zin dan is daar de deur ajuus
The Rookie Mistake
The Rookie Mistake 29 dagen geleden
Lekker👍👍 nlposts.info/past/jKiYz9fFjpGHp58/video 20 minuten kijken en je valt van je stoel😣
eioshen boboi
eioshen boboi 29 dagen geleden
Iedereen naar het malieveld morgen 1700 uur
karel A
karel A 25 dagen geleden
Voor?
gbhnhg gt
gbhnhg gt Maand geleden
Ongoing Investigation Since then, human rights activists have been investigating this horrendous crime of organ harvesting from living individuals. In July 2006, David Kilgour, former Canadian Secretary of State for Asia-Pacific, and David Matas, Canadian human rights lawyer, released a 45-page report, concluding “...the government of China and its agencies in numerous parts of the country, in particular hospitals but also detention centres and 'people's courts', since 1999, have put to death a large but unknown number of Falun Gong prisoners of conscience. Their vital organs, including hearts, kidneys, livers and corneas, were virtually simultaneously seized for sale at high prices, sometimes to foreigners, who normally face long waits for voluntary donations of such organs in their home countries.” In June 2016, together with Ethan Gutmann, a US investigative writer, the three of them released an updated investigative report on the forced organ harvesting in China. They looked into hundreds of hospitals in China and learned that they offered their patients transplants in a couple of weeks after they “placed the order.” This could only be done when there was an enormous pool of organ supply. Their investigations also showed that the actual number of transplants performed each year by a few Chinese hospitals had exceeded the officially reported number of total transplants in the nation, which was between 10,000 to 15,000 each year. The shockingly high number of organs transplanted between 2006 to 2016 came mainly from Falun Gong practitioners arrested and incarcerated for refusing to give up their faith, according to the report. On June 13, 2016, the US House unanimously passed Resolution 343, which called on China to “immediately end the practice of organ harvesting from all prisoners of conscience.” It asked China to end the 17-year persecution of Falun Gong and release all Falun Gong practitioners and other prisoners of conscience. It also demanded the CCP to “allow a credible, transparent, and independent investigation into organ transplant abuses.” Last but not least, it called on the US State Department to report annually to Congress on the implementation of barring provision of visas to Chinese and other nationals engaged in coerced organ or bodily tissue transplantation. Matas, Kilgour, and Gutmann were invited to a hearing at the European Parliament on June 29, 2016, and presented their updated report on China’s systemic organ harvesting. They urged the EU to take action to stop the atrocity. According to Matas, the final conclusion drawn from the investigations was that the CCP had forced the entire country to take part in the large-scale murder. The victims were mainly Falun Gong practitioners, he said, as well as Uygurs, Tibetans, and house church members. The CCP’s crackdown on them was a means to obtain organs for transplants, he said. As Matas pointed out, when there is a large-scale crime committed and tens of thousands were killed, the number of perpetrators was no less than that of the victims. He named a few: those who performed the tests on Falun Gong practitioners’ blood and organs, the prison guards who brought in the practitioners, the doctors and nurses who performed the transplant surgeries, the agents of the 610 Office who were in charge of the persecution, and those who spread hatred against the practitioners. An independent people’s tribunal, known as the China Tribunal, in its final judgment delivered in London on June 17, 2019, said that there was clear evidence that forced organ harvesting has taken place in China for years “on a significant scale.” While the Chinese regime has maintained from 2015 that organ transplants have come from voluntary donors, the tribunal said it concluded the practice is still taking place. The panel said it was certain that the organs were sourced from imprisoned Falun Gong practitioners, who were “probably the principal source.” “The conclusion shows that very many people have died indescribably hideous deaths for no reason, [and] that more may suffer in similar ways,” tribunal chairman Sir Geoffrey Nice QC said in delivering the judgment on June 17. The international panel reached its conclusions after considering a variety of written and oral statements, including testimony from more than 50 witnesses given over the course of two public hearings.
Dr. Einstein
Dr. Einstein Maand geleden
Vrijheid van menings uiting is oke maar aub geen foto’s van geliefde mensen tekenen of bespotten die heel gevoelig zitten bij miljoenen mensen, want anders heb je een probleem :)
Dr. Einstein
Dr. Einstein 29 dagen geleden
@paolo joosten jouw denk vermogen en gedachtes zal geen licht doen vlammen:) vergeet niet dat je als mensen buiten sluit geen oplossing zal zijn voor zulke gevallen, maar juist samen werken het best positief effect zal zijn het tijd veranderd we kunnen niet als toen de tijd zijn. En europa verandert dat is een feit en miljoenen mensen kan je niet weghalen en ik ben niet tegen de multiculturele samen leving maar wel tegen elkaar niet respecteren en bespotten met elkaars dierbare. Eerst de probleem bij je zelf zoeken want niks gebeurt zonder reden
paolo joosten
paolo joosten 29 dagen geleden
Welk probleem?Dat dat achterlijk zooitje ons wilt overheersen? Ze hebben het 500 keer geprobeerd!Het is hen enkele malen tijdelijk gelukt! Permanent zal het hen nooit lukken, omdat ze te achterlijk zijn, geen doorzettingsvermogen hebben , en te laf zijn! Je suis Charlie, je suis prof!
Dave Donkervoort
Dave Donkervoort Maand geleden
Ik hoorde Marcel vorige week iets moois zeggen. "Laten we het lot van de idioten in handen leggen van de idioten".
eioshen boboi
eioshen boboi 29 dagen geleden
Iedereen naar het malieveld morgen 1700 uur
Ruben Dekker
Ruben Dekker Maand geleden
Marcel for president!
Ruben Dekker
Ruben Dekker Maand geleden
En snel een beetje
CustomGears 4YOU
CustomGears 4YOU Maand geleden
Wat een geluid...en dat voor een linkse...worden ze daar ook wakker...oplossing is, verwijderen van de Islam...ook uit ons land!!
karel A
karel A 25 dagen geleden
Na islam wie is dan volgens jou de volgende!!!! De vijand zit in je hoofd.
Donantoine
Donantoine Maand geleden
Ik ben een half jaar geleden gesneden door een Islamitische Marokkaanse man. Je kan er een litteken aan overhouden zei hij nog. Maar hij is mijn huisarts,....een litteken is er nauwelijks, het abces is eruit, de man had zijn chirurgisch werk zeer kundig verricht. En die moet dus het land uitgezet worden volgens u. Ben u zelf ooit lastig gevallen door een moslim? Ik niet. bent u bestolen door een moslim? Ik niet. Is uw hoofd onlangs van uw romp verwijderd door een moslim? Bij mij niet. Wanneer heeft u voor het laatst iemand geholpen?
Momin steen
Momin steen Maand geleden
Ik ben een Nederlander en een Moslim en zal altijd vechten tegen wat voor nsbr mij dan ook op de trein wil zetten
yasio bolo
yasio bolo Maand geleden
Insh'allah fatwah tegen Marcel van Roosmalen
Henk de Vries
Henk de Vries Maand geleden
Insh'allah fatwah tegen Marcel van Roosmalen
Wessel Diekn
Wessel Diekn Maand geleden
Heel goed dat Marcel juist hier aandacht aan besteed. Schokkend dat NOS fakenieuws / RTL nieuws dit gebeuren in een achteraf onderwerpje ergens achteraan het bulletin wegstopt. NOS Fakenieuws deed er nog een Jihadistische schep boven op , door een moslima aan het woord te laten, erbij vertellen dat zij zeer populair is en haar laten vertellen dat Macron vooral niet radicale moskeeen moet sluiten. Ook verhult NOS Fake nieuws en RTL nieuws deze verschrikkelijk gebeurtenis achteraan in het programma door voorin te beginnen met diarree over de reis van de Koning naar Griekenland en z'n uiterste best doet om U zoveel mogelijk juist daar over boos te maken i.p.v. de gruwelijke walgelijke onthoofding. Alsof menig Nederlandse burger niet op wintersport zou gaan ondanks corona.
Donantoine
Donantoine Maand geleden
Wessel Diekn fake dit, fake dat. Wordt onderhand moe van al dat chagrijnige gedoe.
snabbi snabb
snabbi snabb Maand geleden
Prima dat Marcel hier duidelijk spreekt. Vaak gebruikt hij sarcasme en wordt de boodschap die hij wil zenden niet goed begrepen. Goed gesproken.
yasio bolo
yasio bolo Maand geleden
..*!*..
All Of Us
All Of Us Maand geleden
Al door mensen....het is bukken of vechten. De schellen al van de ogen? Of wordt u wakker met uw kinderen in de armen in de doucheruimte waar de douchekoppen 11 gaatjes hebben en het water sist.
paolo joosten
paolo joosten 29 dagen geleden
Ja, klopt!Wat we 'gekregen' hebben was relatief gemakkelijk, het behouden ervan is andere pis!
Jerry
Jerry Maand geleden
Een droom uit het verleden. Een droom van het heden. Een droom voor de toekomst. Vrijheid! Zal het altijd een droom blijven? Of kan ik eindeleijk echt weten vrij te zijn!
LibConRealist❣
LibConRealist❣ Maand geleden
De Linksche Kerk valt ook onder de kwetsbaren, Marcel... kwetsbaar voor feiten en waarheden als koeien.
PH. DH
PH. DH Maand geleden
Is het nou echt zo moeilijk om te beseffen dat vrijheid van meningsuiting begint met een respectvolle benadering van het voorwerp van kritiek? Jammer voor Charlie Hebdo, maar zij vragen om problemen. Niet omdat zij de waarheid spreken, maar enkel en alleen provoceren en karaktermoord plegen. Ik zeg beslist niet dat het terecht is om iemand dan maar te doden, maar hoe moeilijk is het nou om iets op een normale, rustige en respectvolle manier aan de kaak te stellen? Als er dán gejankt wordt om niets dan is het een ander verhaal, maar karaktermoord is en blijft een vuile en laffe uiting van passieve agressie, bedoeld om mensen in het diepst van hun wezen te treffen.
paolo joosten
paolo joosten 29 dagen geleden
Karaktermoord plegen op een pedoseksueel, bloeddorstige moordenaar, is onmogelijk, paljas!
Peter Vermeer.
Peter Vermeer. Maand geleden
En het is een keuze he. Om je beledigt te voelen of niet. Je kan ook gewoon je schouders ophalen als iemand iets zegt wat je niet aanstaat.
Peter Vermeer.
Peter Vermeer. Maand geleden
PH DH ..Is onzin . Want de beledigde bepaalt waardoor hij zich beledigt voelt. Dan kan je niks meer zeggen of schrijven als het aan sommige tere zieltjes ligt.
JanWillem567
JanWillem567 Maand geleden
Wie bepaalt dan wat respectvol is? De religie? Binnen een religie wordt ook niet iedereen respectvol benaderd maar dat geeft niemand het recht om dan maar een gelovige de strot af te snijden. Op het moment dat jij je in een vrije samenleving begeeft, moet je om kunnen gaan met andersdenkenden. Ook als dat indruist tegen je eigen normen en waarden.
Liber liberty
Liber liberty Maand geleden
Als je kan bepalen wat wel en niet op het nieuws kan komen dan heb je veel macht. Deze macht kan misbruikt worden en dat is wat we in de laatste jaren vaak zien. Toen 1.5 jaar geleden een man een moskee binnenstormde en 51 onschuldige mensen in koele bloede vermoorde werd het woordje christen of christendom helemaal niet genoemd. Ik stond wel te wachten op het moment dat het woord christenterrorist zal vallen. Er was geen enkele consequente, rechtvaardige spreker op tv of in de krant die dit eventjes kon roepen om het in balans te houden. In plaats daarvan werd er een baby foto van hem geplaatst en verteld hoe schattig en onschuldig hij er uitzag en waar het eventueel mis is gegaan. Maar als de dader donker haar heeft of van een bepaalde religie is dan wordt de wereldreligie meteen erbij gehaald en worden er allerlei verklaringen en uitspraken gedaan om de aanval richting de aanhangers van deze religie te versterken en haat te creëren bij de bevolking. Vrijheid van meningsuiting? Ik dacht het niet. Waar zijn de tekeningen over het kwetsen en beledingen van Maria of Jezus, waar zijn de cartoons over de god van de joden? Deze zijn er niet en zullen ook niet komen en dat is maar goed ook. Ik ben tegen het kwetsen en beledigen van religies. Van mij mag de vrijheid van meningsuiting alleen gelden voor rechtvaardige respectvolle mensen en niet voor haat en verderfzaaiers. Tot slot had ik wel gehoopt op een verklaring van de dader. Ik wilde wel weten waarom hij dit heeft gedaan en of hij alleen of in groep handelde. Daarna mogen ze hem levenslang opsluiten. Maar net als tijdens de vorige aanslag werden de daders vermoord.
karel A
karel A 25 dagen geleden
Je zult het pas snappen als je het begrijpt bij Johan Cruijf. De meeste mensen zijn allemaal aan het nakauwen. De angst neemt hun onderbewustzijn in de greep en zo zoeken ze naar de stichter van hun ellendige leventje.
Colin W
Colin W Maand geleden
Zeg gewoon dat we geen vrijheid van meningsuiting hebben
Toq Toq
Toq Toq 14 dagen geleden
@Dr. Einstein Het gaat niet om wat jij of ik vinden wat "vrijheid van meningsuiting" is ("ik vindt" moet trouwens niet met "dt"). Het is aan de rechter om uitingen aan de wet te toetsen. De wet kent beperkingen, maar die liggen niet bij spot of beledigen op zich. In Nederland, zoals in de meeste westerse democratieën, heeft niemand er "recht" op om niet beledigd te worden. Het is niet chique, maar niet verboden. Voel je je op foutieve, racistische of andere gronden bespot of beledigd: dien een aanklacht in en de onafhankelijke rechter zal kijken of er getoetst moet worden.
Dr. Einstein
Dr. Einstein 29 dagen geleden
Ja maar niet bespotten met fotos en tekeningen want dat is geen vrijheid van meningsuiting vindt ik :)
Colin W
Colin W Maand geleden
Als een scheet in de wind, veel woorden maar weinig inhoud
w a
w a Maand geleden
Kinderen krijgen wel de linkse iideologie door de strot geduwd op scholen zonder dat ouders daar van op de hoogte gesteld worden, maar ja dat mag natuurlijk
Rock girl
Rock girl Maand geleden
Iedereen naar het malieveld morgen 1700 uur
karel A
karel A 25 dagen geleden
voor wat?
Wessel Diekn
Wessel Diekn Maand geleden
Lekker slim. Met z'n allen bij elkaar, 1000 corona besmettingen er bij die 1300 andere besmetten en die 1690 andere besmetten, die 2197 ander besmetten, etc. etc. Uiteindelijk resultaat Totale lockdown, iedereen verplicht 24u/7d binnen blijven, boodschappen moeten bezorgd worden. Ja dan heb je heel veel vrijheid bereikt met een nutteloze demonstratie,waar behalve die dombo demonstranten totaal, maar dan ook totaal NIEMAND naar luistert en al helemaal niet overtuigt.
Anonymous Amsterdam
Anonymous Amsterdam Maand geleden
Iedereen naar het malieveld morgen 1700 uur
Anonymous Amsterdam
Anonymous Amsterdam Maand geleden
@sem Wat bedoel je sociopaatje?
sem
sem Maand geleden
Gaan ze weer babies offeren ?
Boy kersten
Boy kersten Maand geleden
Die vrouw op die omroep zij ook echt alles verkeerd wat je ook maar verkeerd kon zeggen, door dat soort types gaat onze cultuur en overtuigingen de prullenbak in.
Diane Bijl- van Urk
Diane Bijl- van Urk Maand geleden
Helemaal mee eens!!!
Like A G25
Like A G25 Maand geleden
Zat te wachten wanneer hij over lange Frans zou beginnen, maar waarschijnlijk valt dat niet onder vrijheid van meningsuiting....
Like A G25
Like A G25 Maand geleden
@reuireuiop0 Waar staat dat ik de overheid ervan beschuldig dan ? Heb het alleen over de vrijheid van meningsuiting
reuireuiop0
reuireuiop0 Maand geleden
Dat was nog niet gebeurd toen deze column werd opgenomen (op dinsdag) Verwijderen account Frans was op woensdag 21/10 (overigens door n privaat Amerikaanse bedrijf en Niet door de overheid)
Rock girl
Rock girl Maand geleden
want het blijft niet slechts bij aanslagen Dat is onvermijdelijk in zo'n parallelle samenleving met totaal verschillende opvattingen.
Hans Becker
Hans Becker Maand geleden
Martin Oh ja, en de ouders van de FvD-aanhang waarschuwen als het bij geschiedenis over fascisme gaat. Omdat fascisme volgens Baudet een linkse stroming is, Hitler... was links. Maar dat weten mensen volgens hem niet, want die kennen de geschiedenis niet. Je had de Egyptenaren, toen een hele tijd niks, toen de Tweede Wereldoorlog en nu de Coronamaatregelen. Of zoiets.
jurriaan Adema
jurriaan Adema Maand geleden
..*!*..
Hans van Oosterhout
Hans van Oosterhout Maand geleden
Totdat er een vaccin is: www.hansvanoosterhout.org
bcvbb hyui
bcvbb hyui Maand geleden
Heel juist verwoord schitterend !
Willem Groen
Willem Groen Maand geleden
Je kan wel een profeet beledigen, maar als je in eigen land niet kritiek op beleid mag hebben, moet daar eerst maar eens naar gekeken worden,
Melvin Beck
Melvin Beck 23 dagen geleden
Eigenlijk is vrijheid van meningsuiting nonsense, en veinzen we maar dat er beslist niet getornd mag worden aan die soms onredelijke en vaak onnodige meningsuiting; van bovenaf wordt verkondigd dat het zo belangrijk is om je mening te kunnen spuien, zelfs tegenover mensen die jouw mening helemaal niet willen vernemen. En dat terwijl de overheid wel raad weet met afwijkende meningen: die worden gewoon genegeerd. Eigenlijk gaat het over macht, en jouw vermogen om jouw mening door te drukken ten koste van die van een ander. Het gaat dan niet over het verkondigen, maar het instrumentaliseren van jouw mening. Een mening is geldig als je die kan gebruiken als pressiemiddel. Immers, overtuigen wij mensen niet meer. Wat meningsuiting in ieder geval niet is: debat.
Alexander van Eijken
Alexander van Eijken Maand geleden
Gekwetste mensen = reliegie aldus Marcel. Ik zou gezegd hebben Moslims . Of kent U een voorbeeld waar iemand met een andere religieuze opvatting een leraar onthoofd omdat deze iets verteld over vrijheid van meningsuiting??. BNN Vara heeft je toch niet verboden om het woord Moslim te laten vallen geachte heer van Roosmalen??
Patrick Ripassa
Patrick Ripassa Maand geleden
Ik hoop dat je nog lang door gaat Marcel je slaat altijd de spijker op zijn kop
Patrick Ripassa
Patrick Ripassa 29 dagen geleden
@bcvbb hyui sorry maar hoe is dat relevant ovrr dit item?
bcvbb hyui
bcvbb hyui Maand geleden
NPO is het Media Virus!
apie74
apie74 Maand geleden
Er is nog hoop bij de NPO voor een ander geluid.
sem
sem Maand geleden
Ook omdat de meeste mensen hem niet begrijpen
Cas par
Cas par Maand geleden
Welke vrijheid? Die van de mondkapjes, een biertje drinken in de kroeg of uit eten misschien? Gelukkig komt binnenkort de prik, die gaat alles oplossen. Wat een grappen haus
connie schuiling
connie schuiling Maand geleden
juist, dit is weer gewoon gezwets en met het vingertje naar een ander wijzen, om maarde aandacht af te leiden wat vlak onder de neus gebeurt?
Uhu Buru
Uhu Buru Maand geleden
Toen geweld werd toegepast op burgers die een "andere mening" hadden over deze regering lulde je anders Marcel. Ander straatje zeker?
martinprof
martinprof Maand geleden
????????????????????????????????????????????????????????????????????????
A. van D.
A. van D. Maand geleden
Nederlandse media is ingepolderd en knipt en plakt videos naar lieve lust zodat er een verkeerd beeld ontstaat. Onafhankelijke media uit Hilversum bestaat niet meer :-( petities.nl/petitions/democratisch-gekozen-hoofdredacteur-bij-de-nos?locale=nl De invloed van de media op de publieke opinie en daarmee de politiek is onmiskenbaar groot. De NOS is als staatsmedium leidend hierin, als meest erkende bron van neutraal en betrouwbaar nieuws heeft de NOS een dominerende rol in het gehele medialandschap, maar wie bestuurt dit eigenlijk? Jouw ondertekening laat zien dat jij voor transparantie en vernieuwing bent.
reuireuiop0
reuireuiop0 Maand geleden
Moet jij es kijken hoe Thierry zijn filmpjes in elkaar plakt, of Trump. Nemen gewoon n citaat van Omtzigt of Fauci, en -hop- ertussen gephotoshopt. De meeste anti -virus /anti klimaat/ tegen gewoon goed nadenken - videootjes hangen van het knip plak werk aan elkaar, beetje bij mekaar verzamelde dingetjes die iemand ooit zei. Maar achter dat soort make-believe clips, loopt de goedgelovige "kritische" meute achteraan of het gods Woord is (ok, t is woord van Thierry, bijna so goed als n profeet)
A. van D.
A. van D. Maand geleden
Marcel van Roosmalen = overheids slaafje :D :D :D
ricardo ever
ricardo ever Maand geleden
Dat mensen hiervan geschrokt zijn is lachwekkend. Het is al eeuwenlang godsdienstoorlog mensen moeten zich niet zo druk maken om een paar terroristische aanslagen want het blijft niet slechts bij aanslagen Dat is onvermijdelijk in zo'n parallelle samenleving met totaal verschillende opvattingen.
Rick T
Rick T Maand geleden
Er geen vreedzame oplossing. Hoe eerder de burgeroorlog hoe minder slachtoffers. Misschien kunnen we het beperken tot enkele tienduizenden. Laten we het in ieder geval hopen.
Niels Wehrens
Niels Wehrens Maand geleden
Hahahahaha dit kun je niet onironisch menen
Hettie de Korte
Hettie de Korte Maand geleden
De polderoplossing.
The Rookie Mistake
The Rookie Mistake Maand geleden
Zolang Facebook en Twitter en NLposts censureren en zelfs Hugo de Jonge Fake news definitie heeft: ook al is het een feit, als het opruiing kan veroorzaken is je fake. Ai ai ai Afrekenen met het kabinet op 17/3/21
TDP official
TDP official Maand geleden
Vrijheid van meningsuiting 🤣🤣🤣 walgelijk zijn jullie. Binnenkort pakken we al jullie geld
Jan Pieter Koch
Jan Pieter Koch Maand geleden
Goed verhaal Marcel. Leraressen en leraren onderwijzen zaken die waardevol zijn. Daardoor zal soms iemand gekwetst worden. Dat is onvermijdelijk en een groot goed .
Sranan Man
Sranan Man Maand geleden
nlposts.info/past/hHzZqcvDjql8no0/video
Franciska van Bommel
Franciska van Bommel Maand geleden
Waar zijn we in te recht gekomen, het is gewoon bek houden zoals onze minister president verkondigd, waar is onze vrijheid gebleven?????
Mario kooijman
Mario kooijman 29 dagen geleden
@Gertjan Koolen Lees liever een boek.
Gertjan Koolen
Gertjan Koolen 29 dagen geleden
@vdv69 Interessant filmpje. Bedankt voor het delen..
vdv69
vdv69 29 dagen geleden
@Gertjan Koolen Ps: Toevallig zojuist gekeken: nlposts.info/past/l5-7tMzMjWiAtp8/video Er is nog hoop ;)
vdv69
vdv69 29 dagen geleden
@Gertjan Koolen Wat men er ook van vindt of zegt, FvD heeft de beste papieren wat die politieke hervormingen betreft (beseffende dat ook daar het "Napoleon-effect" kan optreden). Met een duidelijkere democratie zouden wij in ieder geval een duidelijker "bedreigingsbeeld" moeten krijgen (zoals, in casu, van het "virus des doods"). Dank voor de gedachtewisseling. Fatsoenlijke discussies op het internet zijn schaars en derhalve waardevoller. Het gaat u goed.
Gertjan Koolen
Gertjan Koolen 29 dagen geleden
@vdv69 Mijn mening was juist gebaseerd op wat de experts zeggen. De rest zie ik als common sense. Ik waardeer jouw overzicht wel van een betere vorm van democratie. Hopelijk komt het ooit nog zover :-)
Piet Zwart
Piet Zwart Maand geleden
NPO is het Media Virus!
ramram lll
ramram lll Maand geleden
gazzeroor
Eurofa Telecom
Eurofa Telecom Maand geleden
Hear Hear!!!!!
Gerda Seyen
Gerda Seyen Maand geleden
Heel juist verwoord schitterend !
Maurits Groenenberg
Maurits Groenenberg Maand geleden
Wat een geweldige rake column weer, en bovendien goede humor
ruud beijer
ruud beijer Maand geleden
Blablabla ook jij bent een linkse huichelaar.
jan ludwig
jan ludwig Maand geleden
Vreselijk voor die man gaf alleen maar les goed gezegd
Cor Willems
Cor Willems Maand geleden
In het rijtje homoseksualiteit, abortus, ritueel slachten, enz. ontbreekt: coronamaatregelen. Daar hebben de media (ja, ja, alweer...) een taboe van gemaakt. Laten we daar eens een verstandig debat aan wijden, met voor en (voor de afwisseling) tegenstanders. Misschien komt er dan een eind aan het ergste virus dat er is, dat van de angst.
HardTechnoNL
HardTechnoNL Maand geleden
Elke avond zijn er meerdere debatten op tv. En dat al ruim een half jaar lang. Heb je wel een tv abonnement of kijk je alleen op youtube in je fuik?
joost vd linden
joost vd linden Maand geleden
De jihadisten in Nederland hebben pech. De drugs maffia maken zoveel slachtoffers dat zij daar tegen niet kunnen concurreren. Een onthoofding maakt geen enkele indruk.
ricardo ever
ricardo ever Maand geleden
De grap is dat Jihad vele varianten heeft. Ontwrichting van de westerse samenleving door drugs en ervan tegelijkertijd profiteren is er ook eentje van LOL
butterfly cloud
butterfly cloud Maand geleden
Hahahahahaha
joost vd linden
joost vd linden Maand geleden
Zwijgen van de politiek.! Dank u wel . Dank u wel. Holle bolle PVV
iera
iera Maand geleden
Gewoon oprotten met dat geloof. Ik stel voor om per direct geen nieuwe kerken meer te mogen bouwen in Nederland
twoluckyone
twoluckyone Maand geleden
er worden geen nieuwe kerken gebouwd, alleen nieuwe moskeen. Snap je 'm?
HOLLAND HARDCORE
HOLLAND HARDCORE Maand geleden
Het Duitse Art (Das Erste) komt met een verrassende reportage over de berichtgeving van de media over corona en ook de misleiding van de dagelijkse mediaberichten over dit virus. nlposts.info/past/bIrbxcyag6ySuGg/video
butterfly cloud
butterfly cloud Maand geleden
U trekt wat die lerares heeft gezegd bij de vooravond totaal uit het verband! Zij is ook voor vrijheid van meningsuiting net zoals u.
butterfly cloud
butterfly cloud Maand geleden
@Ratelzwatel Op school loopt ze niet op eieren maar wil ze iedereen bereiken.
butterfly cloud
butterfly cloud Maand geleden
@Ratelzwatelde meeste vrouwen worden wat voorzichtiger op allerlei fronten als ze kinderen krijgen.
Ratelzwatel
Ratelzwatel Maand geleden
Op school loopt ze over eieren. En ze is voorzichtiger sinds ze moeder is. Wat een vrijheid!
Harald Van de Velde
Harald Van de Velde Maand geleden
Waar zijn de (verafschuwende) reacties van mensen in Nederland... Is dit het nieuwe realisme? Is dit het resultaat van de vrijheid waarvoor wij zo hebben gestreden... Triest!
Dick Plat
Dick Plat 22 dagen geleden
@Harald Van de Velde Triest maar helemaal waar !
Dick Plat
Dick Plat 22 dagen geleden
@Harald Van de Velde Klopt: Nederland verzuipt in een beerput van respect voor van alles en nog wat. behalve voor datgene wat van origine Nederlands is
paolo joosten
paolo joosten 29 dagen geleden
@Harald Van de Velde Hier het bewijs van decenia lang progressief beleid!
Harald Van de Velde
Harald Van de Velde Maand geleden
@Isabelle Dingemans . Nederland was toch dat land waar het vrije woord en mening heilig verklaard was vanaf de jaren 60... Een land waar weinig zaken een taboe zijn of waren.. Het oplossen van zaken als het amper integreren van vreemdelingen uit niet westerse landen...criminele/economische gelukzoekers die hier buurten onveilig maken zouden toch in een open en moderne samenleving niet kunnen... Dus dan toch een GEEN WOORDEN MAAR DADEN oplossing? Of kijken we maar naar opzij... Bang om door politiek-correct NL en andere meeschreeuwers aangepakt te worden. Het zal wel weer verder polderen worden.
Isabelle Dingemans
Isabelle Dingemans Maand geleden
@Harald Van de Velde dat ook.. en menselijke oer reactie/psychologie. Er had de afgelopen 70 jaar veel meer aandacht besteed moeten worden aan hoe wij als mensen kluitje ( a la nederlanders, maar geld naar mijn mening voor elk mens) gekomen zijn waar we nu staan in de wereld geschiedenis...en aan biologie 😇 in iedergeval aan een zekere gepromoveerde, voormalig schoolmeester😉. En wat de gevolgen zijn daar geen respect voor op te brengen of waarde aan te hechten.
Emancipationshop
Emancipationshop Maand geleden
Zeg maar daag tegen alle optimisten zonder hersenen.
IGM Infographicmedia
IGM Infographicmedia Maand geleden
Gelovigen mogen de meest vreselijke dingen toebedelen aan andersdenkenden (hel, verdoemenis, vuurdood etc) Maar andersom mag er geen kritiek zijn...
Dr. Einstein
Dr. Einstein 21 dag geleden
@IGM Infographicmedia ik vindt van wel ik zou dat ook niet leuk vinden persoonlijk gezegt :)
IGM Infographicmedia
IGM Infographicmedia 21 dag geleden
Dr. Einstein Alleen tekenen ook niet...
Dr. Einstein
Dr. Einstein 21 dag geleden
@IGM Infographicmedia ja alleen praten is geen probleem
IGM Infographicmedia
IGM Infographicmedia 21 dag geleden
Dr. Einstein Dat iedereen die het anders ziet in de hel zal branden is dus blijkbaar geen probleem. Maar andersom is het wel een probleem?
Dick Plat
Dick Plat 22 dagen geleden
@Dr. Einstein Die andere Albert zou verstandiger gereageerd hebben
MasthaX
MasthaX Maand geleden
Vervang kwetsbaar maar gewoon met Moslims, gewoon het beestje bij de naam noemen. Geen enkele andere religie die hedendaags nog door het lint gaat om cartoons op misschien een enkeling na, maar die snijden dan niet meteen je kop er af...
robert de vries
robert de vries 29 dagen geleden
@Groftick Brand ik heb nooit wat verdraaid en ben nooit inhoudelijk op je ingegaan, want.... ik had al gezegd: ik reageer niet inhoudelijk op onzin. Je bent overigens een perfect voorbeeld van het gezegde: wanneer je met 1 vinger wijst naar de ander, wijzen er 3 terug naar jezelf
Klaas Vaak
Klaas Vaak 29 dagen geleden
@Groftick Brand kom op nou, loop jij ook de hele dag met de mieren onder jou voeten te redeneren? of deze mieren nou wel of niet een kruimel brood wat je hebt laten vallen mogen meenemen? valt het je dan op dat ook deze mieren niet redeneerbaar zijn? holle haatdragerij moet gewoon weggegooid worden zodat het zo min mogelijk een platform krijgt, als iemand zich als een idioot gedraagd dan kun je erop rekenen dat deze ook als een idioot zal reageren. Dit is ook maar een stukje tekst, het betekent weinig meer dan een enkel commentaar in een zee van miljoenen commentaar van alle youtube videos. geef dit soort mensen niet hun genot van merken dat er mensen zijn die het niet eens zijn met hun mening, alleen wanneer een goed overleg mogelijk is zal dit zin hebben.
paolo joosten
paolo joosten 29 dagen geleden
Moslims en extreme gelovigen kan met niet vergelijken! Ik weet niet of jij het beseft, maar er bestaat tegenwoordig Atheistische Moslims!
Groftick Brand
Groftick Brand Maand geleden
@Peter Vermeer. Welke moslims? Net als het christelijke kennen zij vele verschillende uitingen een Jehova , Rooms-Katholieke Kerk , 15% is protestant, zijn ook niet te vergelijken dus stop met generaliseren! Boeddhisme, hindoese etc etc zijn niet te vergelijken met de jihad en sharia aanhangers dus het is heel ongefundeerd en gevaarlijk wat je uit, en in Nederland zijn er 1,2 miljoen buitenlanders op de resterende 16,5 miljoen en haal van de 1,2 miljoen nog maar eens de niet moslims van af. De groep moslims in Nederland is dus minder dan een half miljoen tegen 17 miljoen en jij bent bang, lol. als je moslims benoemd , benoem dan de dader groep en generaliseer niet door domweg de islam te noemen . Het is geen feit omdat jij het zegt, het is een feit dat jij probeert ergens een geweldsmonopoy te koppelen aan een religie en enkel omdat jij er bent en er nu wat van vind. Alle drie de religies hebben hun tijd gehad, als dit die van de islam is , wees gerust, kijk naar de puinhoop van de twee overige religies, das absurd en dan ga jij anno 2020 de islam beschuldigen, lol hahahahahahahaha wtf. Christendom en jodendom bestonden enkel uit wie niet geloofd wordt vermoord, verbrand, opgehangen, uit deze twee namen zijn hele landen, continenten vernietigd tot op heden gaat dat door. Jij hebt het goed niets te klagen, maar stoort je blijkbaar, je bent niet in gevaar , leeft niet in oorlog tegen de moslims etc etc maar zulke taal sla je wel uit, lol. Vergeet de gehele tijdlijn van religie en gaat nu anno de islam de schuld geven; Occulte, religie aan de elementen, hier tussen zijn er nog wel verschillende religies geweest maar geen enkel hing een enkele god aan, toen het Jodendom, 600 later jaar het christendom als sekte toegevoegd, 400 later de islam. Kijk nu komt de aap uit de mouw , het is onwetendheid. Ik citeer je even; Bovendien zoals met de leraar komt het geweld voort vanuit de voorschriften van de islam de zogenaamde heilige geschriften. hahahahahahahahaha voorschriften hahahahahahahaha de koran is niets minder dan het christelijke eerste testament man hahahahahahahaha het eerste testament is vertaald voor de Arabisch sprekende hahahahaha het enigste verschil is dat wij een twee testament hebben geschreven hahahahahahaha daarom geloven hun ook in Jezus en god, alleen heet hun Jezus Mohamed en hun god Allha hahahahahahahaha hun leven het boekje na zoals wij dus eeuwen geleden deden, alles deden wij ook, gezicht bedekking, besnijden, stenigen, kruistochten, Kruisigen, spitsen, verbranden als heks etc etc etct alleen vele malen erger. Het jodendom is de engste die niet in Jezus en god geloven hoor. Er is geen geweldmonopoly te verdelen wie dat beweert , heeft oogkleppen op............................................................................
Peter Vermeer.
Peter Vermeer. Maand geleden
@Groftick Brand .. Zodra er kritiek is op de Islam of iets wat moslims niet aanstaat komt het dreigen en geweld vanuit De Groep, wat moslims dus zijn. Moslims vormen duidelijk een groep. Ze onderscheiden zich al sowieso door zichzelf moslims te noemen en iedereen daarbuiten niet-moslims. Of erger nog kuffars, heidenen. Maar zelfs zonder scheldwoorden als "heidenen" sluiten moslims bij voorbaat al anderen uit door zichzelf als afzonderlijke groep neer te zetten. Als er iets gebeurt zoals de moord op de leraar in Frankrijk bestaat de kans dat moslims als groep er op worden aangekeken, ja dat klopt. Maar dat is niet, over een kam scheren, of generaliseren. Het is vaak volstrekt duidelijk dat het geweld vanuit de Islam, of de groep van moslims komt. Dat is dan gewoon een feit. Bovendien zoals met de leraar komt het geweld voort vanuit de voorschriften van de islam de zogenaamde heilige geschriften. Dan kan je niet meer zeggen. Ach ja het was een individu. Heeft niets met de Islam of met "de moslims" te maken. Het zijn vaak overduidelijk (fanatieke) moslims die vanuit hun moslim- of Islam achtergrond geweld plegen. Een geval zoals Breivik is duidelijk een andere zaak. Dat is veel meer een eenling. Hoe wil je de moord op de leraar in Frankrijk met als aanleiding de Mohammed-cartoons los zien Islam of Moslims? Is onmogelijk.
Wim Franken
Wim Franken Maand geleden
Marcel heeft groot gelijk en onthoud ook even; Rutte, Klaver en Jetten waren deze week heeel stil toen er een leraar in Parijs door een moslim werd afgeslacht... Zegt genoeg!
Gerard Vermaat
Gerard Vermaat Maand geleden
@sjoekiloeki het zijn zelf stiekem moslims? Ze haten witte mensen? Wat suggereer je? Dat ze er blij mee zijn?
drunkensailor112
drunkensailor112 Maand geleden
@sjoekiloeki Jah per jaar maar liefst 24.000 asielzoekers en 4.000 personen via gezinshereniging op een bevolking van 17 miljoen
sjoekiloeki
sjoekiloeki Maand geleden
@drunkensailor112 Omdat diezelfde Rutte, Klaver en Jetten dat soort mensen blijven steunen en binnenhalen!
jan uitenbroek
jan uitenbroek Maand geleden
Jah hij laat tenminste zijn gezicht nog zien .
Wim Regtien
Wim Regtien Maand geleden
@drunkensailor112 Eh..........scherp veroordelen bijvoorbeeld?
Van Piekeren Muziek
Van Piekeren Muziek Maand geleden
Hulde Marcel. Petje op de grond, kerel!
the flying Dutchman
the flying Dutchman Maand geleden
Volledig en goed raak chapeau Marcel
mrtactic x
mrtactic x Maand geleden
Heel frappant dat de ultra linkse woke deug NPO zoiets uitzendt. Wat zijn we toch een verschrikkelijk kudtland geworden. Het islamitische plebs is daar niet eens debet aan; de blanke hoger opgeleiden die ons naar de slachtbank leiden zijn dat des te meer.
drunkensailor112
drunkensailor112 Maand geleden
@aabee geen enkele concrete zaak, of veroordeling en twee ervan waren psychisch verward zoals die junk in Utrecht.
aabee
aabee Maand geleden
@drunkensailor112 23 november 2010: in Amsterdam worden drie Marokkaanse Nederlandse verdachten opgepakt; in België, Duitsland en Oostenrijk worden nog eens zeven verdachten opgepakt op verdenking van het beramen van een terroristische aanslag in België.31 augustus 2018: op het Centraal Station in Amsterdam steekt een 19-jarige Afghaan met een Duitse verblijfsvergunning twee Amerikaanse toeristen neer die zwaargewond raken. De dader wordt neergeschoten door de toegesnelde politie. Een dag later bevestigt de politie dat er sprake was van een terroristisch motief.[3] 5 mei 2018: Malek F. steekt in op willekeurige mensen in Den Haag. Volgens het Openbaar Ministerie (OM) was het aanvankelijk de bedoeling van F. om een kerk in te gaan en daar mensen neer te steken, maar hij stond twee keer voor een dichte deur. Het OM legde hem geweld met terroristisch motief ten laste, maar de rechter oordeelde dat zijn daad voortkwam uit een paranoïde psychose, verklaarde hem ontoerekeningsvatbaar en legde tbs op. 18 maart 2019: In een tram in Utrecht vindt een schietpartij plaats. Er vallen in eerste instantie drie dodelijke slachtoffers en vijf gewonden. Een vierde slachtoffer overlijdt later in het ziekenhuis aan zijn verwondingen. De 37-jarige verdachte van Turkse afkomst, Gökmen Tanis, wordt nog dezelfde dag gearresteerd. Door een briefje dat hij had achtergelaten en vanwege het feit dat de slachtoffers willekeurig zijn gekozen, gaat justitie uit van een terroristisch oogmerk. 27 september 2018: er vinden grote politie-invallen plaats in diverse steden, waarbij zeven mannen werden aangehouden. Het gaat daarbij om drie Arnhemmers, een man uit Huissen, twee mannen uit Rotterdam en een man uit Vlaardingen. Volgens het Openbaar Ministerie en de politie is met de aanhouding van de verdachten een terroristische aanslag verijdeld. Het plan van de groep was vermoedelijk om een aanslag te plegen op een groot evenement. Daarnaast talloze bedreigingen aan het adres van volksvertegenwoordigers, journalisten en mensen met een levensstijl die niet als halal wordt beschouwd.
Dirty Harry
Dirty Harry Maand geleden
Rot dan lekker op naar een land waar je het beter hebt of hou op met dat geklaag en lever een positieve bijdrage aan je eigen land en volk, jammeraar. Echte Nederlanders zeiken niet zo, die zijn solidair met een ander en zetten een tandje bij in moeilijke tijden.
drunkensailor112
drunkensailor112 Maand geleden
Houd toch op met jouw gejank. Dit heeft in Frankrijk plaatsgevonden en niet in Nederland. In Nederland zijn de afgelopen 15 jaar 0 moslim aanslagen gepleegd , maar lekker blijven roepen dat we hier een probleem hebben
Marco van gelder
Marco van gelder Maand geleden
Aan het woord "kudtland" is te merken dat je niet de leeftijd hebt om te kunnen spreken over het feit dat we als land zijn afgegleden. Je weet niet beter dan 10 jaar terug hoe het was. En dan nog niet te spreken over het feit dat we het hier zo veel beter hebben dan ergens anders. De personen die dat het meest negatief zien hebben; A) geen goed beeld van hoe het er in andere landen aan toe gaat, óf B) genoeg persoonlijke problemen die ze reflecteren op iets groters dan zichzelf. Vervelend voor je dat je de maatschappij zo ervaart. Advies: ga je omgeven met mensen met een positievere blik op het leven 😊
Barend Hoogendorp
Barend Hoogendorp Maand geleden
En wat leren we hier nu van Marcel? Bijvoorbeeld nadenken voordat we iets gaan doen? En doe je aan zelfreflectie over je aandeel hierin? De tolerantie in het seculiere Nederland onder seculieren daalt in NL ook steeds verder. Wanneer je een afwijkende mening hebt, wordt je minimaal verbaal afgeslacht door populisten van links en rechts. Wie wilde trouwens per se de multi culti samenleving? Of was dat door de fans bedoeld als een moderne vorm van kolonialisme of imperialisme, waarbij alleen de kleur en couscous mocht worden toegevoegd aan hun boven alles verheven moraal?
Momin steen
Momin steen Maand geleden
Dit is de juiste ananlyse maar ook de meest gecompliceerde. als je de Moslims wilt veranderen dan moet je ook hun onwelgevallige mening over 9 11 homoseks God rolverdeling eyc.. vrij laten en dit niet censureren maar het open debat aangaan. En natuurlijk is het nu van belang om de corona discussie vrij te houden, zonder elkaar als kwakzalvers neer te zetten.
richardvandervoort
richardvandervoort Maand geleden
Helemaal mee eens
Polen & Hongarije | Zondag met Lubach (S12)
5:58
vpro zondag met lubach
Weergaven 147K
Marty Lobdell - Study Less Study Smart
59:56
PierceCollegeDist11
Weergaven 8 mln.
Polen & Hongarije | Zondag met Lubach (S12)
5:58
vpro zondag met lubach
Weergaven 147K
ONZE EIGEN TURN WEDSTRIJD! | #372
26:52
Jonna Fraser - Champagne Rain (prod. Avedon)
3:36
Hercai 48. Bölüm
2:13:49
Hercai
Weergaven 1,6 mln.